Badania marketingowe


Artykuł

Badania NPS w interesie przedsiębiorcy

Badania rynku

Wykorzystaj elastyczne badania mierzące poziom lojalności klientów, aby odnotować zyski w Twojej firmie. Uzyskiwanie informacji zwrotnych od klientów może być o wiele łatwiejsze niż się wydaje. Klienci chętni do pozostawienia opinii na temat produktów i usług, które oferujesz, a także na temat jakości obsługi w twojej firmie, są źródłem cennych informacji.
Wykorzystanie ich w odpowiedni sposób pozwoli Ci uzyskać odpowiedzi na istotne pytania dotyczące działania Twojego przedsiębiorstwa, oczami konsumentów krytyków, klientów neutralnych, a także ambasadorów marki.

Zwiększ poziom lojalności klientów
Różnorodne opinie, które otrzymasz wykorzystując badania NPS, pozwolą Ci nie tylko wskazać 3 typy klientów. Dzięki badaniu dowiesz się również, jakie są konsekwencje ich działań:

krytycy marki mogą szybko odejść i nigdy już nie wrócą, przy okazji robiąc Twojej firmie czarny PR,
klienci neutralni klienci, którzy są obojętni wobec marki,
promotorzy marki najbardziej lojalna grupa, promująca Twoją markę.

Uzyskane wyniki pozwolą Ci się skupić na potrzebach klientów i wprowadzeniu zmian, by neutralni konsumenci stali się promotorami marki. Wyraźne zaangażowanie w sprawy klientów, przez pracowników obsługi, punktuje na ogólnej satysfakcji tych pierwszych.

Zwiększenie poziomu lojalności obecnych konsumentów jest jednym z najprostszych rozwiązań, jakie możesz wprowadzić w swoim przedsiębiorstwie przez badania NPS. Warto podkreślić, że zadowoleni z Twoich produktów i usług klienci, będą je polecać kolejnym osobom.

Zarządzaj marką światowej klasy
Standardy wskazują, że najlepsze światowe marki uzyskują wyniki badania NPS na poziomie 70+. Jest to różnica pomiędzy promotorami marki, a jej krytykami. Dobry wynik w tym zakresie osiąga się już na poziomie 50 punktów, jednak dążenie do najlepszych efektów w relacjach z klientami pozwoli wyprzedzić konkurencję i stworzyć markę bliską konsumentom.

Łatwość pozyskania informacji, dzięki zaawansowanym narzędziom online, takim jak aplikacja do ankiet online SurvGo™, usprawnia proces przemian w celu:
– udoskonalenia opieki posprzedażowej,
– powiększenia grona klientów,
– rozwijania produktów i usług,
– uzyskania przewagi nad konkurencją,
– stworzenia marki przyjaznej klientom.

Aplikacja SurvGo™ to:
– szybkie tworzenie ankiet przy pomocy kreatora lub przez zastosowanie gotowych szablonów,
– przesłanie ich do celowej grupy respondentów, zróżnicowanej pod względem cech społeczno-demograficznych,
– monitoring wyników przesyłanych odpowiedzi w czasie rzeczywistym,
– możliwość wprowadzania zmian do kwestionariusza badań, w trakcie ich przeprowadzania.

 

Innowacyjne badania opinii z wykorzystaniem wskaźnika NPS to rozwiązanie na miarę Twojego biznesu! Skorzystaj z intuicyjnych rozwiązań aplikacji SurvGo i poznaj opinie klientów.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Jakie są korzyści dla przedsiębiorcy z badania NPS?
Badanie NPS może przynieść przedsiębiorcy wiele korzyści. Po pierwsze, NPS dostarcza jednej, prostej metryki, która pozwala na monitorowanie i porównywanie poziomu lojalności klientów w czasie. Po drugie, wysoki wynik NPS jest powiązany z większą skłonnością klientów do polecania firmy, co może przyczynić się do wzrostu liczby nowych klientów i poprawy wyników finansowych.
Jak interpretować wyniki badania NPS?
Wyniki badania NPS można interpretować na podstawie klasyfikacji trzech grup klientów: promotorów (ocena 9-10), neutralnych (ocena 7-8) i krytyków marki (ocena 0-6). Ostateczny wynik NPS jest obliczany jako różnica między odsetkiem promotorów a odsetkiem krytyków. Wyższy wynik NPS wskazuje na większą lojalność klientów i większą skłonność do polecania.

Badania ankietowe od 4 zł.